woensdag 25 september 2013

Tomaat

Ooit al eens een tomaat goed bekeken? Ja , zo zie ik er nu ongeveer uit... Wat is het mega lang geleden dat ik hier nog iets geschreven heb. Het zegt vooral veel over mijn gewicht en loopervaringen :-( De 10 kg waar ik 2,5 j geleden zoveel moeite voor deed, was er tegen begin juli 2013 bijna volledig weer bij. Ergens +8 zat ik terug. Megazonde. Tot ik op een ochtend voor de spiegel stond en het zo beu was mezelf zo te zien : dik, ongezond en ongelukkig. Een vriendin van me was al anderhalf jaar bezig met Weight Watchers. Ja, inderdaad, die WW, die ik in februari 2012 ook eens online heb geprobeerd, waar toen een kink in de kabel is gekomen met mijn ongeluk. Maar goed, net voor aftrap van mijn vakantie was de nood zeer hoog. Mezelf zeer goed kennende, ben ik de donderdag voor mijn verlof nog naar een WW cursus gegaan om me in te schrijven, zodat ik na mijn verlof geen excuus meer zou hebben om af te vallen. Zo gezegd, zo gedaan: ons verlof in Zwitserland was heerlijk: heel goed weer, ontzettend veel gewandeld en toch wel al op mijn eten beginnen letten (veel rauwkost eten voor ik aan het andere eten begon). De laatste dag van mijn verlof ben ik dan écht punten beginnen tellen. We zijn nu 9 weken verder en deze morgen kreeg ik al mijn 3de ster + mijn -10% sleutelhanger! Dat betekent dat ik al 10% van mijn startgewicht kwijt ben! De ster staat voor elke 3 kg die je verliest, ik zit intussen op -9,6 kg, sinds begin juli. Een paar keer had ik al geprobeerd om het lopen te hervatten, maar het bleef dikwijls beperkt tot 2 looptrainingen om nadien weer maar op te geven. Deze keer gaat het anders : ik ben sinds 08/08 terug gaan lopen en nog steeds loop ik 3 keer per week, sinds vorige week zelfs 4 keer! Aan mijn hartslagen alleen al merk ik grote verandering. Het gaat steeds beter en ik voel me goed in mijn vel! Het gewicht waar ik nu op sta, is nog lang niet mijn streefgewicht, maar ik ben zeker op goeie weg. Het is 9 jaar geleden dat ik nog zo "weinig" woog, van toen ik gestopt ben met roken. Deze keer is alles écht anders: ik wil voor eens en voor altijd komaf maken met mijn overgewicht. ik ben het beu steeds "op dieet" te zijn, om dan steeds maar weer toe te geven, toch iets te eten en dan uiteindelijk nog te blijven aankomen. Afvallen en gezond zijn, dààr gaan we voor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten