dinsdag 30 maart 2010

Hup met de beentjes!

Wellicht kan je vermoeden wat 3 zwangerschappen en 20 maanden borstvoeding zo doen met een lijf...
Laat ik het je zeggen: conditie stond op erg laag pitje! Bij mij was het in elk geval hoog tijd dat er wat aan gedaan werd.
Maar wat zou ik dan doen? Zwemmen, bleurgh..dat leek me veuuuuuuul te veel gedoe. Eerst naar het zwembad rijden, omkleden, zwemmen, eruit, afdrogen en halfnat terug je kleren aandoen, met een natte kop haar terug de auto in en dan thuis nog dagen stinken naar de chloor (zelfs als je je wast!).
Enfin, wat dacht je dan van fietsen? pff...fietsen..we hebben hier een home trainer staan, wat wel handig is met kleine kindjes (en er dus toch altijd iemand thuis moet zijn), maar laat ik nu niet van de grootste zijn en de laagste stand van het zadel op het nippertje te hoog is om echt comfortabel te kunnen fietsen. Buiten fietsen zag ik eigenlijk helemaal niet zitten.
"Lopen is goed voor je figuur" zei manlief. Mmm, goed voor mijn figuur? Wioew wioew! Dàt zijn de woorden die je moet zeggen tegen een vrouw!
Bon, besluit was (relatief) snel genomen, dus had ik alles op internet opgezocht over "start to run"
Netjes het schema afgedrukt, de stretchoefeningen voor vóór en nà het lopen.
Vanavond dan manlief zijn loopkleren geleend, polshorloge met chronometer aan, nog eens schema goed bestudeerd en dàààààr gaan we!!
Hup, 1 minuut lopen, daar beginnen we mee. Ik dacht dat ik al steendood zou zijn na 1 minuut, maar dat viel eigenlijk heel goed mee. Een minuutje stappen, hehe...how, daar gaan we weer een minuut lopen, dat wordt al beetje zwaarder..Gelukkig is er dan weer een minuut om te stappen :-)
Dan 2 keer 2 minuten lopen en stappen..hè,ik ben mijn zakdoek vergeten! Laat het een tip zijn als je ooit begint te lopen: die zakdoek niet vergeten! Hola, nu moeten we 3 minuten lopen en stappen..aiai, ik haal het maar net, maar we gaan toch niet opgeven zeker, van de eerste keer!
Hier thuisgekomen, de stretchoefeningen gedaan, ik heb in totaal 9 minuten gelopen en 9 minuten gestapt en voel me verrassend ok. Ik dacht dat ik steendood zou zijn, maar neen hoor.
Ik voel het wel in mijn benen, maar 't is een goed gevoel, een gezond gevoel:-)
We gaan voor minder kilo's en meer beweging, ja he, dat gaan we doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten