maandag 2 augustus 2010

Hèt dieet !

Deze morgen "wel"gezind (om 7u30 is dat nog zoals ik het wil) opgestaan met de kinders bij mij. De jongste had haar melk al gehad, maar wij hadden ook honger en dus: bed uit!
Ik had een bordje Special K gepland, maar blijkbaar had manlief enige tijd geleden wel eens zin in wat anders dan de "originele". En dus moest ik het maar doen met de Special K apple crumble. Niet echt mijnen dada, maar goed, het gaf me al meteen het gevoel dat ik aan het diëten was geslagen. Deze morgen al netjes een yoghurtje gegeten, patatjes gemaakt voor het middageten (manlief is terug aan het werk, ik nog niet) en blijkbaar moet er hier en daar toch wat verkeerd gelopen zijn met mijn 750 gr spinazie uit de diepvries, want ik had niet genoeg voor ons allen!
Onze jongste, net 1 geworden, lust al behoorlijk wat groentenpap en eet doorgaans meer dan haar oudere zus, die de eetlust heeft van een musje. Gelukkig heb ik al boodschappen gedaan voor de rest van de week en echt wel voldoende mee.
De soep staat op het vuur te pruttelen en ruikt al overheerlijk...zou ik echt maar 1 tas mogen hebben? Zucht. Blijkbaar was ik toch echt wel niet zo best bezig tot gisterenavond, want ik zou vanalles willen eten.
Deze morgen snel, na het onbijt, nog op de weegschaal gaan staan en vanaf nu enkel op maandag wegen. Als ik dat maar kan, want ik heb soms de neiging om meerdere keren op een dag naar die weegschaal te gaan. Stel je maar voor dat ik zou afgevallen zijn en ik zou het niet weten ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten