zondag 1 augustus 2010

Lang geleden

't Is efkes stil geweest. Ja, ik ben volop beginnen lopen en wonder boven wonder: ik genoot ervan! Ik, als meest onsportieveling aller tijden! 2 keer per week lopen was niet voldoende, neen, ik ging me nog eens uitsloven in het weekend! Het gevolg was dat mijn been fel protest aantekende en dus ben ik even moeten stoppen (zoek maar eens "shin splints" op). Na 3 weken herbegonnen, nieuwe ferme loopschoenen voor mijn moederdag gehaald ;-) En ja, te snel herbegonnen en dus had ik het weer.
Midden mei dan maar gestopt, wegens pijn én tijdgebrek. We zaten rats middenin ferme verbouwingen op de benedenverdieping. Alles terug in orde brengen, heeft letterlijk wat voeten in de aarde nodig gehad.
Maar goed, de verbouwingen zijn allemaal gedaan, de vakantie zit er bijna op: no more exuses!
Dinsdag vlieg ik er terug in, na 2 en een halve maand zonder lopen. Ik zat aan week 7, maar dat lijkt me wel veeeeeeeeeuls te ambitieus, dus week 4 it will be! niet te veel stappen ook, of ik heb er al direct geen zin meer in ;-)
De voorbije maanden en vakantie hebben er wat extra kilo's nog bijgedaan...die moeten er af!
Morgen begin ik, echt waar!

Ik heb mijn dieet van jaren geleden, voor ik zwanger werd van de oudste (5 jaar geleden dus) bovengehaald en morgen is het menens. In combinatie met het lopen, moet mijn figuur weer een figuur worden waar het de moeite voor is om naar te kijken. Nu durf ik mezelf nog amper in de spiegel bekijken.
Dat ik dan ook nog terug op controle moet voor mijn zwangerschapsdiabetes (had ik al na 1 maand gestopt met borstvoeding moeten doen) heeft er ook wel wat mee te maken.
Ik wil een gezonde mama in een gezond lichaam voor mijn kindjes. Ik moet niet alleen aan mijn toekomst denken, maar ook aan de hunne. Ik wil weer fit zijn, vanalles doen met de kindjes, zonder steeds buiten adem te zijn.
En nu moet ik daar maar eens werk van maken. Dan voel ik me ook wel weer beter in mijn vel.
Dat is namelijk de laatste tijd niet echt het geval meer. Sinds ik gestopt ben met lopen, (hoewel ik het amper anderhalve maand deed) merkte ik het verschil.
Misschien dat ik nu iets rustiger aandoe en slechts 2 keer per week zal lopen ipv 3 keer.
Anita Meyer staat in elk geval klaar op de MP3 speler, mijn nieuw loopmaatje is er...ik heb er zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten