zondag 22 mei 2011

Schaamrood

Schaamrood: is dat ook een kleur? Je kan je er wellicht een idee van vormen, wel...dat is mijn kleur geweest deze middag.
Een vriend had me overhaald om mee te gaan lopen op een tocht in de buurt. Dat heb ik dus gedaan, me ingeschreven voor de 5 km.
Snelle start, wat een drive geeft dat zeg, met zoveel mensen rondom jou.
Nu minderde dat aantal snel, en voor ik het goed en wel besefte, liep ik als laatste. Mijn keel deed pijn van het warme weer en droge keel te hebben. Ademhaling zat maar half goed, maar het was te lang geleden dat ik nog deftig gelopen had. Ik moet dringend mijn ritme terugvinden om te gaan sporten.
Maar goed, de loop dus. Na 16 min26 ben ik gestopt en heb ik er mijn nummer afgehaald. Ik had al een paar keer moeten stoppen met lopen omdat het niet meer ging. Gelukkig waren er nog mensen die applaudiseerden, want er waren ook kindjes die ik hoorde roepen "die mevrouw is moe he" of nog sterker " de anderen zijn al lang weg hoor!". Ik schaamde me dood, kon wel in de grond zinken.
Ik heb dan aan de eerste mens die ik tegenkwam, gevraagd naar de kortste weg naar het einde en de rest heb ik dus gestapt.
Ik ben echt teleurgesteld in mezelf, het is mijn eigen fout dat het zo gelopen is (ironische woordspeling).
Donderdag ben ik om mijn schema geweest bij de diƫtiste. Zaterdagochtend was er 600 gr af, deze morgen weer 400 gr bij. Marco Borsato, maar vooral de mixed grill en het ijsje vooraf zijn de boosdoeners.
Vanavond na de loop BBQ bij de vriend die me overhaald had om mee te lopen.
Morgen weer vollen tube, met het regime, maar ook de training!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten