dinsdag 22 februari 2011

Week 8: les 1

Gisteren ben ik dus om mijn steunzolen geweest bij de "steven van dienst". Het was een raar gevoel, die dingen in mijn loopschoenen. Ik ben plots 5 cm groter, lijkt het wel :-) Er zit een vreemde bult, ergens in het midden van mijn voet en aanvankelijk was dat bizar. Gisterenavond even mee rondgelopen, maar aangezien ik zo ziek was, toch niet te lang, want de zetel was mijn beste vriend, samen met het deken.
Vroeg onder de wol, goeie nachtrust ghad en we kunnen er weer beter tegen.

Tegen vanavond nog niet 100% ok, maar in alle geval beter dan gisteren. Dus toch maar gaan lopen, als dat niet gemotiveerd is!
2 keer 15 minuten gelopen, met 2 minuten wandelen tussenin. Vreemd genoeg was het begin het moeilijkste. Wat me opvalt tijdens het lopen, is dat, eens je je ademhaling onder controle hebt, het eigenlijk goed te doen is om te lopen. Ik liep regelmatig mijn neus te snuiten, wil niet weer stemloos door het leven gaan, alleen begonnen mijn sinussen ferm te protesteren :-(
Toen Evy zei dat de eerste 5 minuten voorbij waren, dacht ik: "nog mààr 5 minuten?", maar voor ik het goed en wel besefte was dat eerste kwartier (zo lijkt het niets :-D ) voorbij.
De volgende 15 minuten gingen nóg sneller en voor ik het wist, had ik 2 keer 15 minuten gelopen. 't is niets als er iemand meeloopt. Als de muziek op mijn MP3 hard genoeg staat, leidt me dat voldoende af om me volledig te focussen op ademhaling.

Dan, de steunzolen. "Steven van dienst" had me gezegd dat ik moest stoppen met die zolen te lopen, als ik het gevoel had dat mijn huid begon te verbranden. Want dan zou ik blaren krijgen en weken niet kúnnen lopen. Dus erg attent op geweest, de zolen van mijn sportschoenen voor alle zekerheid maar meegenomen, maar het was niet nodig. Mijn rechterbeen gaf geen enkel teken van protest, ik voelde geen pijn (jippie!). In mijn linkerbeen was wel nog pijn. Maar goed, ik verwacht niet meteen wonderen, maar wel dat het nu stelselmatig verbetert.

Het klinkt een beetje narcistisch, maar eigenlijk he, eigenlijk, ben ik héél erg trots op mezelf. Ik had nooit gedacht dat ik dit zou kunnen. Ik let nu ook netjes op mijn eten, dus stilaan zou de gewichtsdaling zich toch moeten inzetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten