dinsdag 1 maart 2011

Verslaafd

Vandaag moest les 25 worden: herhaling van vorige week, dus 2 keer 15 minuten.
Ik was al niet zeker of ik zou gaan lopen. Manlief moest naar het oudercontact voor de oudste (die het lang niet slecht doet op school!), ik wist niet hoe laat hij terug zou zijn en daarenboven spelen de anti-hoestpillekes met codeïne me een beetje parten. Ik word er namelijk wat slaperig van.
Maar goed, manlief kwam op een deftig uur terug en na kleine aansporing van zijn kant ben ik vertrokken. Eerlijk is eerlijk: ik zag het vandaag absoluut niet zitten.De eerste 5 à 10 minuten waren weer vechten om door te geraken.
Ik onthield vooral de ademhalingstip van mijn zus en telde bij het in- en uitademen. Dat hielp wonderwel.Na een kwartiertje lopen heb ik nog efkes uitgebold in plaats van mijn volle 2 minuten te stappen.
Het tweede kwartier ging vlot. Zo vlot zelfs dat ik besloot om niet te stoppen na 15 minuten. Ik heb er nog maar eens 15 minuten bijgedaan. In totaal heb ik dus 15 en 30 minuten gelopen. En na die 30 minuten kon ik eigenlijk nog lopen, straf he! Ik was aan het twijfelen of na deze eerste start to run (van 0 tot 5 km) eerst nog zou proberen mijn tempo op te drijven, of dat ik meteen van 5 tot 10 km zou gaan... Zelf zou ik dat laatste doen, manlief raadt me het eerste aan...Hij is wel trots, maar denkt dat ik snelwandel en als ik dit zo makkelijk kan, moet ik misschien mijn tempo opdrijven zegt hij.
Wat denken jullie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten